USA TV

Etatinio spoksotojo pastebėjimai

Truputį apie reitingus 0

by


2013-08-28

Kai čia (ir kitur) kalbam apie USA televizijos reitingus, retai greta pateikiami matavimo vienetai. Taigi, ką reiškia vieno ar kito serialo 2.4, 0.6 ar 5.4 reitingas? JAV televizijų reitingus skaičiuoja kompanija Nielsen ( kažkas panašaus į mūsų TNS TV metrus). Jie pateikia gyvą velnią visokių rodiklių ir tarp jų labai lengva pasimesti. O televizijų PR skyriai tuo naudojasi. Pabandykime įvesti šiek tiek aiškumo.

Esminis dalykas – svarbiausia šiuo atveju yra ne absoliutus rodiklio dydis (nors jis irgi šį tą reiškia, pvz. 5+ visada bus geras pasiekimas), bet jo santykis su aplinka. „Aplinka“ – valanda, kada rodoma ta programa, kitos tą pat valandą rodomos programos, kitos tos pačios televizijos laidos, visų tos televizijos laidų vidutinis reitingas ir pan. 2.4 reitingas gali būti puikus kabelinei televizijai kurios reitingų vidurkis nesiekia 1, bet gali būti visiškai tragiškas, jei konkuruojančios programos tą valandą surenka po 4-5 reitingo taškus.

Dar vienas dalykas – svarbu įsitikinti, kad obuoliai yra lyginami su obuoliais, o ne kriaušėmis. T.y. kad kalbama apie tą pačią auditorijos grupę. Nielsen pateikia rodiklius apie bent 11 skirtingų auditorijos grupių, skirstant pagal amžių ir lytį. Todėl 2.4 reitingas tarp visų žiūrovų yra visai kas kita, nei, pavyzdžiui 2.4 reitingas tarp 18-34 metų amžiaus merginų.

Kas iš viso yra tas skaičius? Jis rodo, kiek procentų tos amžiaus grupės potencialių (turinčių galimybę matyti televiziją) žiūrovų iš tiesų buvo įsijungę būtent tą kanalą. Kadangi JAV yra 294.56 mln. 2 m. ir vyresnių žmonių, turinčių galimybę matyti televizijos laidas, 1.0 reitingas šioje amžiaus grupėje reikštų 1% (2.94 mln. žmonių), žiūrėjusių būtent šį kanalą. Bazines šių auditorijų dydžių reikšmes Nielsen skelbia kiekvieno TV sezono pradžioje, kas met jas patikslindama. Pavyzdžiui šiemet prie potencialių žiūrovų buvo priskaičiuoti 1.5 mln. namų ūkių, kurie neturi jokio TV (kabelinė, satelitinė, antžeminė, IPTV etc.) ir televizijos laidas žiūri tik streaming service, tokių kaip Hulu ar Netflix, pagalba. Tikslius visų auditorijos grupių skaičius rasite lentelėje teksto apačioje.

Ekonomiškai svarbiausias iš šių rodiklių yra 18-49 m. amžiaus žmonių grupė. Todėl, kad būtent ši grupė yra patraukliausia potencialiems reklamos užsakovams (turi didžiausią perkamąją galią) ir būtent pagal jį nusprendžiama, kiek kainuos reklamos blokai prie vienos ar kitos TV laidos. TV tinklai reklamos tikslais labai mėgsta pasiimti kokį jiems labiau palankų statistikos rėžį ir girtis juo, bet galiausiai visus sprendimus dėl laidų pratęsimo/nutraukimo nulemia būtent šis reitingas.

Šiais laikais, kai daug žmonių JAV turi DVR (automatinio laidų įrašymo vėlesnei peržiūrai) įrangą, Nielsen ima skaičiuoti skirtingus reitingus pagal tai, kada buvo žiūrėta tam tikra laida. Todėl atsirada egzotiški Live, Live+SD (same day, aut. past.) , Live+7 reitingų porūšiai, kurie matuoja, kiek žmonių serialą žiūri gyvai, kiek – vėliau tą pačią dieną ar savaitę. Kadangi vėliau žiūrintys reklamas dažniausiai prasuka, ekonomiškai reikšmingiausias vis dar yra Live reitingas, nors vis daugiau dėmesio yra kreipiama į Live+SD.

Auditorijos dydžių lentelė

Nielsen Estimates 2013-14 Popluation (Millions) A 1.0 Rating Equals
Households 115.80 1.158 Million
People 2+ 294.56 2.9456 Million
Adults 18-49 126.96 1.2696 Million
Women 18-49 64.02 640,020
Men 18-49 62.94 629,400
Adults 18-34 67.63 676,300
Women 18-34 33.78 337,800
Men 18-34 33.85 338,500
Adults 25-54 119.75 1.1975 Million
Teens 12-17 24.63 246,300
Kids 2-11 39.34 393,400

(šaltinis – TVByTheNumbers)

Tikiuosi, dabar bus aiškiau. Kai aš rašau apie reitingus, visad stengiuosi kalbėti apie 18-49 Adults grupę. Jei kalbu apie kitą varianą, visad tai nurodau.